H0m RhB Elektrische Locomotief Ge 4/4 II 627 "Reichenau-Tamins" rood, DCC digitaal (curve-)sound - Bemo 1358 187 Bemo 1358187
Bemo
H0m RhB Elektrische Locomotief Ge 4/4 II 627 "Reichenau-Tamins" rood, DCC digitaal (curve-)sound - Bemo 1358 187
26 jaar nadat de Ge 4/4 I 601-604 als eerste elektrische draaistellocomotief van de RhB in gebruik werd genomen, en met een vermogen van 1184 kW, zette de thyristorgestuurde Ge 4/4 II 611-620 in 1973 nieuwe standaarden voor het treinvervoer op de metersporige sporen van Graubünden. Deze moderne machines, met een vermogen van 1700 kW en een maximale snelheid van 90 km/u, werden geïntroduceerd ter vervanging van verschillende series van eerste generatie elektrische locomotieven met stangaandrijving, die niet langer voldeden aan de vereisten van die tijd in termen van prestaties en snelheid.
Deze nieuwe locomotieven volgden op twee eerder aangeschafte bouwvoertuigen met thyristortechnologie en zes treinwagons voor de voorsteden. Bij de ontwikkeling van deze nieuwe machines werd ook rekening gehouden met de ervaring van de BLS met zijn standaardspoor Re 4/4. De tien machines, gebouwd door SLM/BBC en groen geverfd, voldeden aan de gestelde eisen en kwamen bijna overeen met het prestatiebereik van de zesassige en zwaardere Ge 6/6 II 701-707. Dankzij hun meervoudige besturing konden de Ge 4/4 II locomotieven de zwaarste treinen in dubbele tractie op het hoofdnet vervoeren, waardoor ze universele locomotieven werden voor snelle, regionale en goederentreindiensten. Een tweede serie, bestaande uit 13 Ge 4/4 II 621-633 locomotieven, volgde in 1984, deze werden al geleverd in de kleur rood. Net als andere Ge 4/4 I en Ge 6/6 II locomotieven, kregen ze éénarmige stroomafnemerwapenschilden en doopnamen.
Met de omschakeling van de Arosa-spoorlijn naar wisselspanning in 1997 en de aanschaf van stuurstandrijtuigen, breidde het werkgebied van deze locomotieven niet alleen uit, maar droegen ze ook bij aan het economische woon-werkverkeer op afzonderlijke delen van de route. Het uiterlijk van de locomotieven onderging slechts lichte veranderingen gedurende ongeveer 50 jaar dienst, zoals gemoderniseerde pantograafcontactstukken, extra dakisolatoren, rechthoekige koplampen, extra achteruitkijkspiegels en wijzigingen aan de elektrische en pneumatische koppelelementen aan de voorkant.
Sinds 2007 zijn sommige machines voorzien van opvallende reclamelabels. Met het model van de Ge 4/4 II 627 "Reichenau-Tamins" vullen we ons assortiment aan met een "reclamevrije" BoBo II. Deze versie weerspiegelt de toestand met Kheops-kassen aan beide zijden van de voorhoofdkam rond het jaar 2013.
Details van het model:
Vervaardigd chassis en versnellingsbak
Replica van machinekameruitrusting
Veersamenstellingen gemonteerd op het chassis
LED-koplamp met 3+1 witte lichten
Digitaal schakelbare LED-cabineverlichting
Geluidsvoorbereiding met digitale bochtengeluiden
Aandrijving en stroomverbruik over alle assen Inbegrepen remslangen, verwarmingskoppelingen en stuur voor zelfmontage
Tijdperk VI
Digitale interface: MTC21
Minimale boogstraal: 330 mm
Lengte inclusief buffers: 149 mm
Datum Toegevoegd | 194809 |
---|---|
Artikelnummer | BEM1358187 |
EAN | 1358187 |
Merk | Bemo |
Schaal | H0m - 1:87 |